Wavr Tech AB (publ) Vinner Direktupphandling från Arbetsmiljömedicin i Lund

Report this content

Göteborg, 27/10 2023 – Wavr Tech AB (publ) meddelar idag att bolaget har erhållit ett officiellt meddelande om att de har vunnit en direktupphandling från Arbetsmiljömedicin i Lund, en del av Region Skåne. Upphandlingen gäller utveckling och leverans av en metod för att mäta handledställningar och rörelser, inklusive tillhörande mjukvara, baserat på den tekniska plattformen Zentnl®.

Patrik Zayas, VD för Wavr Tech, kommenterar: ”Jag är mycket glad att vi är i mål med detta då vi under flera år arbetat intensivt och investerat mycket i de mycket komplexa algoritmer som krävs för att lösa uppgiften. Det långsiktiga målet är att med enkla metoder skapa stora mängder data som ligger till grund för framtida åtgärdsprogram i syfte att minska belastningsskador.”

För mer information, vänligen kontakta:
Patrik Zayas
Verkställande Direktör

ceo@wavr.com

www.wavr.com
www.zentnl.net
www.porall.com

Om Wavr Tech AB (publ):

Wavr Tech AB (publ) är ett innovativt företag som har utvecklat Zentnl® & Porall, verktyg för att förbättra hälsa och säkerhet i riskfyllda arbetsmiljöer. Zentnl® ger insikter om exponering för risker med djupare analyser och kan larma om incidenter i realtid. Porall är en lösning för att proaktivt identifiera tecken på alkoholpåverkan med målet att skapa en så säker arbetsmiljö som möjligt.

Taggar: