Ny styrelse och VD i WXY Holding AB och Waxy International AB som äger och driver Waxy Carwash

WXY Holding AB och Waxy International AB har på extra bolagsstämman 8 november enligt plan, 2021 tillsatt en ny styrelse.

Styrelsen består sedan 8 november av:

Johan Josephson, ordförande – Högst ansvarig och ledningsgruppsarbete från onoterade miljonföretag till noterade miljardföretag.

Staffan Lundell – affärsutveckling, IR och organisationsstrukturer.

Per Skott – ledande positioner inom strategi, affärsutveckling, produktledning samt tjänsteleverans inom ICT och Telekommunikation industrin, senast på Ericsson.

Lars Larsson, lång erfarenhet av ledarskap och expertis inom finansiering och organisatoriska företagsstrategier, senast i VD nätverket Sverige AB.

Claes Westerlund, långt förflutet inom fastighetsbransch samt bolagsbyggande.

Den nya styrelsen har för avsikt att accelerera utrullningen av nya anläggningar och säkerställa den långsiktiga finansieringen för uthållig och långsiktigt tillväxt.

Arne Olafsson, som är en del av konsortiet, är från och med 8 november utsedd  till  VD i bolaget, han  har stor erfarenhet av turn arounds och bolag i kraftig tillväxt, bland annat som VD för Envirotainer, Proffice Callcenter, m.fl.

Med den breda kompetensen i styrelsen och ledningen står bolaget väl rustat för en fortsatt tillväxt och utrullning av nya anläggningar.

”Vi lägger nu i en högre växel för att accelerera utrullningen av nya anläggningar. Med en bredare kompetens i styrelse och ledningsgrupp kommer bolaget kunna driva en strukturerad och tillväxtfokuserad verksamhet, med stora ambitioner”, säger Johan Josephson, inititaivtagare till förvärvet via konsortiumet.

Om Waxy

Waxy har som affärsidé att bygga en kedja med miljövänliga bilvårdsstationer i Sverige och bygger sin verksamhet på fyra hörnstenar. Miljö, Kvalitet, Effektivitet, och Pris.

Waxy är ISO 9001 och 14 001 certifierade.

Waxy planerar för en aggressiv etablering av Waxyanläggningar i Sverige.

Bolaget har funnits i sin nuvarande form sedan 2018 och har som ambition att bli det ledande bolaget i Sverige inom marknadssegmentet för fordonsvård.

WXY Holding AB aktie är ansluten till Euroclear.

Läs mer på www.waxy.se

För mer information, kontakta Johan Josephson, johan.josephson@waxy.se eller 0730869349

Taggar: