Organisation av WXY Holding AB och Waxy International AB

Bolaget är i en fas med stark tillväxt, där stort fokus är på att etablera Waxy’s anläggningar i hela landet, och skapa en kostnadseffektiv organisation för lönsam tillväxt, målsättningen är att etablera upp till 70 anläggningar i Sverige kommande 5 åren.

Under denna uppbyggnad är det viktigt att organisationen får rätt styrning. Styrelsen har tillsammans med Peter Blom gått igenom verksamheten och tagit fram en 5-årig affärsplan. Waxy kommer under 2020 investera i minst 9 anläggningar, runt om i Sverige, med detta följer ett stort behov av att fokusera bolagets ledning på implementering, och utveckling av befintliga anläggningar.

Waxy har 3 prioriterade fokusområden kommande åren;

Marknad; fortsatt marknadsetablering av Smistanläggningen och verkställande av marknadsplan för anläggningarna Norrtälje och Södertälje. Samtidigt förberedelse att lansera kommande 9 anläggningar.

Organisation; etablera processer för att nå skalbarhet, bygga en organisation som ska leverera på uppsatta mål med högsta kvalitet.

Finans; har under uppstartfasen finansierat sin verksamhet med korta obligationslån och mindre korta externa lån, dvs finansieringen har inledningsvis varit en Start-Up finansiering. Nu när verksamheten växer behöver bolaget en långsiktig finansiering under tillväxtfasen.

För att Peter Blom ska kunna fokusera på den operativa driften har styrelsen tillsammans med Peter beslutat att Peters roll under tillväxtfasen blir som COO och VD rollen kommer att lösas inom styrelsen, detta kommer meddelas i samband med den annonserade extra Bolagsstämman 29 september.

Peter kommer få hjälp av ett ledningsteam som består av Ingvar Rehbinder CFO, Anders Molin Etableringsansvarig, Jojje Rizos Platsanasvarig Smista och matrisansvarig för utveckling av Platschefsrollen. Utöver detta kommer de olika anläggningarna ha en platschef som rapporterar till Peter samt olika stödfunktioner vid huvudkontoret.

2019-09-11
WXY Holding, Waxy International AB