Peter Blom utsedd till VD för WXY Holding AB och Waxy International AB.

Waxy Holding AB styrelse har utsett Peter Blom som ny VD. Peter tillträder sin nya position 19 augusti. Waxy´s verksamhet växer i snabb takt och följer sin plan

Bolaget är i en fas med stark tillväxt och stort fokus på att etablera Waxy´s anläggningar i hela landet. Bygga en kostnadseffektiv organisation som kan skapa lönsam tillväxt, målsättningen är att etablera 70 anläggningar i Sverige kommande 3-4 åren.

”Jag har nu den stora glädjen att informera att Peter Blom tillträder som VD för bolaget.
Peter bidrar med en lång erfarenhet av att bygga framgångsrika kundfokuserade organisationer och verksamheter, med en personlighet som starkt kommer bidra att infria den plan som är framtagen för Waxy. Peter kommer senast från VD rollen på Karo Pharma AB där han framgångsrikt utvecklade bolaget under en 5 års period från en omsättning på 70 MSEK till en omsättning på 1 615 MSEK med en EBITDA på 632 MSEK under 2018. Peter har tidigare haft ledande befattningar hos Valio, Sony, Viasat och Mobiloperatören 3. Jag ser fram emot att, genom styrelsen, stötta Peter i att utveckla Waxy”, säger Staffan Carlsson Waxy´s styrelseordförande.

”Peter säger att Waxy är ett mycket kul och spännande företag med ett starkt koncept. Att få möjligheten att bygga företaget tillsammans med medarbetarna från grunden ser jag fram emot. Detta blir den första kedjan i sitt slag i Sverige som kan erbjuda att få hela bilen vårdad på 20 minuter på ett miljömässigt sätt utan någon tidsbeställning och till marknadens bästa pris. Jag ser fram emot att utveckla företaget och skapa värde för våra kunder och aktieägare”, säger Peter Blom

2019-08-19
WXY Holding, Waxy International AB