Waxy har tecknat ytterligare hyresavtal i Motala och Katrineholm för sin fortsatta expansion

Waxy driver moderna och miljövänliga bilvårdsanläggningar i Sverige. Bolaget har en ambitiös etableringsstrategi för att bli en rikstäckande miljövänlig kedja för bilvård.

Proveloper är ett fastighetsutvecklingsbolag och har som affärsidé att utveckla kommersiella fastigheter i hela Sverige åt expansiva och lönsamma hyresgäster.

Waxy har nu skrivit 25 åriga hyresavtal med Proveloper för vår fortsatta etablering i dels Motala dels Katrineholm. Placeringen av anläggningen i Motala är i handelsområdet Bråstorp, och i Kartrineholm ligger den i Lövåsen, ett framtida center för bilrelaterade verksamheter.

Båda verksamheterna kommer att inrymma invändig och utvändig tvätt av bilen, försäljning av bilvårdsprodukter, däckhotell och däckverkstad samt tvätt av mindre lastbilar. Själva biltvättarna består av en 60 meter lång tvätt tunnel och är den första i sitt slag i både Motala och Katrineholm. Tunneln har en tvätt kapacitet om 60 bilar i timmen. Mer info om Waxy på www.waxy.se

”Waxy har hittills varit en succé, och vi ser fram emot att nu kunna erbjuda Motalaborna Östergötlands modernaste och miljövänligaste bilvårdsanläggning i toppskick. Läget på Bråstorp är mycket attraktivt för oss då det ligger beläget nära bostäder samtidigt som det är en frekvent besökt handelsplats. Vi räknar med att öppna under hösten 2020 och kunna erbjuda ca 10 arbetstillfällen” säger Jonas Wäneskog, VD på Waxy.

”Bilvårdsbranschen är under stark utveckling utifrån hårdare miljökrav, ändrade kundbeteenden och ny teknik, vilket gör att vi bedömer att marknaden för bilvård kommer växa kraftigt under kommande år. Samarbetet med Waxy som är expansiva samtidigt som de är innovativa avseende teknik, miljökrav och kundservice ser vi som oerhört spännande. Bråstorp är en utmärkt plats för denna verksamhet och samarbetet med såväl Waxy som tillväxt Motala och kommunen har varit mycket effektivt och smidigt, vilket vi gläder oss åt. Ambitionen är att ha färdigt projektet hösten nästa år säger Peter Gullberg, VD på Proveloper.

Ingvar Rehbinder, Ekonomichef Waxy

E-post: ingvar@waxy.se
Tel: 08 5500 5557

Waxy etablerar en kedja med moderna och miljövänliga bilvårdsanläggningar i Sverige. Bolagets ambition är att genom en progressiv tillväxtstrategi bli en rikstäckande miljövänlig kedja för bilvård. Bakom Waxy finns ett team med finansiell erfarenhet och erfarenhet av marknadsföring, management och ledarskap samt lång professionell erfarenhet inom bilhandel och bilvårdsindustrin. Läs mer på www.waxy.se.