Waxy offentliggör prospekt för obligationslån med låneram om högst 50 000 000 SEK

PUBLICERINGSDATUM: MARS 21, 2019

Waxy International AB (publ) (”Waxy”) offentliggör prospekt avseende obligationslån med låneram om högst 50 mkr. Lånet är säkerställt med en löptid om 2 år. Waxy avser notera obligationerna på företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Inför noteringen av obligationerna har Waxy upprättat ett prospekt. Prospektet har idag godkänts av Finansinspektionen och finns tillgängligt på Waxys webbplats (www.waxy.se) samt kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens webbplats (www.fi.se).

Jonas Wäneskog, VD Waxy

E-post: Jonas@waxy.se

Ingvar Rehbinder, Ekonomichef Waxy

E-post: ingvar@waxy.se