WXY Holding AB och Waxy International AB publicerar bokslutskommuniké för 2020.

Under fjärde kvartalet 2020 fortsatte utvecklingen av Waxy i linje med den långsiktiga strategin att utveckla bolaget via tillväxt. Fjärde kvartalet har präglats av arbete med finansiering av koncernen, vi ser en bra tillväxt av kunder och intäkter under perioden. Bolaget har nu 4 anläggningar i drift.

Utdrag ur styrelsens kommentar till halvårsbokslutet 2020 jämfört med 2019.

Följande sammanfattning avser perioden 2020.

• Nettoomsättningen uppgick till 18 368 (7 229) för perioden
  • Resultatet uppgår till -54 528 (-18 188) för perioden
  • Antal aktier uppgår till 218 333 989 stycken
  • Resultat per aktie -0,24 SEK (‐0,16 SEK) för perioden

En viktig notering är att moderbolaget har genom nyemission förstärkt det egna kapitalet och tillsammans med pågående emission garanterar detta löpande drift och bolaget står starkt att möta kommande planerad expansion. Koncernen har vid utgången av verksamhetsåret 20 MSEK i konsoliderat eget kapital, moderbolaget har 95 MSEK i eget kapital.

Den fulla kvartalsrapporten har även publicerats på bolagets hemsida.

Ingvar Rehbinder

ingvar@waxy.se073-993 65 12