WXY Holding AB och Waxy International AB publicerar halvårsresultat, ändrar styrelse samt utser Elli León till VD.

"Waxy’s verksamhet under första halvåret 2020 har givetvis varit påverkad av den globala pandemin. Men vi har ändå sett en god tillströmning av både privata såväl som företagskunder. Resultatet ligger i linje med förväntningarna.”

Utdrag ur styrelsens kommentar till halvårsbokslutet 2020 jämfört med 2019.

Följande sammanfattning avser perioden H1 2020.
• Nettoomsättningen (Waxy) uppgick till 8 132 (2 429) KSEK för perioden
• Resultatet uppgår till – 8 888 (-12 329) KSEK för perioden
• Likvida medel för gruppen uppgick till 1 169 (803) KSEK därutöver kortfristiga fordringar om 14 305 (20 081).

Följande sammanfattning avser perioden Q2 2020.
• Nettoomsättningen uppgick till 3 338 (1 459) KSEK för perioden
• Resultatet före finansnetto uppgår till –3 620 (-7 574) KSEK för perioden

En viktig notering är att moderbolaget har genom nyemission förstärkt det egna kapitalet och tillsammans med pågående emission garanterar detta löpande drift och står bolaget starkt att möta kommande planerad expansion.

Bolaget vill vidare informera om att vid Waxy International AB och WXY Holding AB bolagsstämma utsågs Ingvar Rehbinder till Styrelseordförande, Elli Leon och Kent Hjelm till ledamöter. Därefter har Elli Leon utsetts till VD i båda bolagen. Elli har varit med Waxy nästan sedan det startats och har en lång erfarenhet inom bilvårdsbranschen. När nu bolaget går in i en ny fas med aktiv marknadsexponering kommer Elli med sin erfarenhet att bidraga signifikant.

För att stärka bolagets utveckling har styrelsen knutit ett advisory team av större aktieägare som aktivt medverkar till bolagets utveckling.

Waxy har såsom resten av ekonomin på olika sätt påverkats av Corona under våren, men nu satsar vi framåt och under hösten kommer flera marknadsaktiviteter att genomföras. Det andra halvåret har börjat bra med en i stort 25% ökning av intäkterna mellan juli och augusti

Den fulla halvårsrapporten har även publicerats på bolagets hemsida.

Ingvar Rehbinde

ingvar@waxy.se073-993 65 12