Anders Engdahl, tidigare VD för Intrum, utses till ny styrelseordförande för Waya Finance & Technology

Report this content

Waya Finance & Technology är glada att meddela utnämningen av Anders Engdahl som ny styrelseordförande, efter ett enhälligt beslut vid bolagets årsstämma.

Anders Engdahls omfattande erfarenhet av stora affärer, skalning internationellt och bygga organisation, är något vi är mycket imponerade av. Anders Engdahl delar Wayas vision att kunna erbjuda alla som fakturerar hjälp att automatisera hela sin fakturahantering och minska antal kreditdagar. Detta samtidigt som kreditförluster minskar. Nya tjänster erbjuds också kunderna. Att vidmakthålla 97% av kundnöjdheten är ett viktigt KPI för oss” säger Niclas Josefsson, medgrundare till Waya & Inkassogram

Anders Engdahl, tillträdande styrelseordförande, ”Waya är ett unikt bolag, som arbetar med digitalisering och transformationsförändring inom den bransch jag brinner för. Waya har byggt en helautomatiserad plattform, som hjälper klienter att få betalt snabbare, minska kapitalbindning och administration samt få nöjdare kunder. Jag ser fram emot att med mina erfarenheter bidra till att accelerera den kommersiella utvecklingen av Waya, både organiskt och med hjälp av förvärv realisera den fulla potentialen i bolaget.".

Anders Engdahl är en mycket erfaren ledare med över 25 års internationell erfarenhet från financial services sektorn. Fram till 2022 var han VD och koncernchef för Europas ledande inkassobolag Intrum där han tillbringade totalt åtta år i flera olika roller såsom CIO, CFO och CEO. Dessförinnan arbetade Anders över 15 år inom Investment banking och Management consulting i London och Stockholm. Anders Engdahl är 49 år och har en Civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

Ledningen & styrelsen vill även framföra sitt tack till Eva-Lotta Berg Ljungström för hennes engagerade arbete som styrelseordförande under de senaste fyra åren.

Niclas Josefsson Concept Sales, IR & co-founder, 0708-88 36 25, niclas.josefsson@waya.se

Waya Finance & Technology
Waya is a digital credit management, which offers business-critical services and high customer value through a proprietary cloud-based platform. Waya.se, Inkassogram.se

Taggar:

Citat

"Waya är ett unikt bolag, som arbetar med digitalisering och transformationsförändring inom den bransch jag brinner för."
Anders Engdahl, ny styrelseordförande för Waya Finance & Technology