Chris Deering nominerad till ny styrelsemedlem i Wayfinder Systems

Report this content

Wayfinder meddelar idag att Chris Deering kommer att nomineras till ny styrelsemedlem i Wayfinder Systems på den kommande årsstämman den 22: a Maj 2007.

Chris Deering har tidigare (1995 – 2005) arbetat som VD på Sony Computer Entertainment Europa (SCEE) och som styrelseordförande (2004-2005). Han har även varit VD på Sony Europa (2004-2005). Chris Deering och hans team drev succén Play Station under tio års tid och skapade ett av de starkaste varumärkena i europeisk mjukvaruhistoria inom underhållningssegmentet, med över en miljard spelkonsoler sålda. I sin roll på Sony Computer Entertainment och som VD på Sony Europa, samarbetade Chris Deering nära med Sony Ericssons styrelse och med flera mobiloperatörer.

Chris Deering är idag styrelseordförande (Non-Excecutive) på Codemasters Ltd. Codemasters är världsledande inom utvecklingen och distributionen av avancerade och högteknologiska dataspel. Nyligen lanserades ”Lord of the Rings Online” i Europa och Oceanien. Chris är även styrelseordförande för den nya websiten Jalipo.com som världen över streamar nyhetskanaler i realtid och högkvalitativa videos till PC:n genom microbetalningar till slutkonsumenter.

“Som VD på Wayfinder Systems är jag både nöjd och stolt över att Chris Deering antagit rollen som ny styrelsemedlem på Wayfinder Systems, och därigenom kommer att bidra till att skapa företagets framtid”, säger Magnus Nilsson, VD på Wayfinder Systems.

"Chris Deerings erfarenhet av internationell utveckling av mjukvara inom underhållningssegmentet och konsument-marknadsföring kommer att tillföra nya perspektiv till styrelsearbetet på Wayfinder Systems. Det singnalerar även nya initiativ kring byggandet och vidareutvecklingen av Wayfinders varumärke" säger Bernhard Steiner, Styrelseordförande för Wayfinder Systems. "Samtliga medlemmar i styrelsen välkomnar Chris och ser fram emot att arbeta tillsammans med honom,” fortsätter Bernhard.

Chris Deering nomineras till ny medlem i Wayfinder Systems styrelse på den kommande årsstämman den 22: a Maj 2007.