Ny sökfunktion i Wayfinder Navigator hjälper dig att hitta rätt

Report this content

Det spelar ingen roll vart du är på väg - nya Wayfinder Navigator 7 hjälper dig att komma fram. Wayfinder Navigator 7 är utrustad med en ny unik sökfunktion vilket gör det enkelt och smidigt att söka simultant i flera, exempelvis Eniros, databaser. Wayfinder Systems har sökt patent för sökfunktionen, som kallas för Power Search. Användarna får tillgång till
Eniros, TeleAtlas och WCities hela utbud av information om platser, privatpersoner, affärer, restauranger och sevärdheter.

Wayfinders Power Search är en ny unik funktion som gör det möjligt att söka simultant i ett flertal databaser. Utöver TeleAtlas och WCities information har användarna i dagsläget tillgång till Eniros databaser i Skandinavien och i Tyskland har Wayfinder avtal med Suchen.de. Fler databaser och länder kommer att läggas till allt eftersom. Genom Power Search har användaren alltid den information som behövs, när den behövs, och man kan också enkelt skicka informationen vidare genom SMS,och mejl. Telefonnummer och länkar kan sparas under Favoriter för snabb åtkomst.

“Med Wayfinder Navigator 7 har du en fullfjädrad och avancerad Navigator i din mobiltelefon. Dessutom har sökfunktionen förbättrats avsevärt med Power Search. Det går snabbt och enkelt att hitta det du söker efter och eftersom man söker samtidigt i flera databaser eller informationskällor behöver man inte börja om i de fall en databas inte hittar det man letar efter”, säger Hanna Jonasson Drotz, informationschef på Wayfinder Systems.

Med Wayfinder Power Search kan man söka på bland annat namn, kategorier och olika enkla sökord, så som exempelvis ”handskar” och ”sushi”. Wayfinder söker sedan i alla de tillgängliga databaserna simultant och radar upp antalet träffar i respektive databas. Själva träffarna får man sedan upp genom att klicka på den databas som man tror har det resultat man eftersöker. Visar det sig att databasen inte innehåller det som eftersöks kan man enkelt gå tillbaka och titta på listan med träffar och titta på resultatet i en annan databas.

”Power Search är ett perfekt hjälpmedel för personer som reser mycket i jobbet eller på fritiden. Det går oerhört enkelt att söka fram en adress och en vägbeskrivning även om du bara känner till företagsnamnet eller butiken”, säger Hanna Jonasson Drotz.

Power Search är bara en av nyheterna i Wayfinder Navigator 7, bland övriga nyheter märks kraftigt förbättrad grafik i form av 3D-kartor förutom de 2D-kartor som använts i tidigare versioner. 3D-kartorna gör att man ser kartan på samma sätt som i verkligheten, vilket gör det lättare att hitta rätt. Navigator 7 erbjuder 20 miljoner Points of Interest (POIs), det vill säga allt ifrån bankomater och museer till restauranger och sevärdheter. Kopplat till dessa POI finns bland annat beskrivningar, viktig information och kartposition. Vidare har man tagit fram ett särskilt "nattläge" som anpassar hur kartorna visas, för att göra mörkerkörning säkrare och mer vilsam för ögonen. Wayfinder Navigator 7 har också bättre prestanda vid nedladdning av data jämfört med tidigare versioner vilket förbättrar användbarheten.

Wayfinder Navigator 7 erbjuds i 17 språk och finns tillgänglig redan idag.