Wayfinder får ytterliggare en order på 19,5 miljoner SEK

Wayfinder vinner ännu en stor order från en stor mobiltelefontillverkare med ett värde på 19,5 miljoner SEK vilket innebär att det totala ordervärdet nu uppgår till 39 miljoner SEK. Ordern kommer inkluderas i det tredje kvartalets räkenskaper. Wayfinder kommer att leverera GPS mottagare och Wayfinder Navigator 7 mjukvara samt tjänster baserat på kartor från Tele Atlas.

Ungefär 60% av ordern består av hårdvara och 40% av tjänster med möjlighet till leverans av ytterligare tjänster. Wayfinder kommer att leverera Wayfinder-brandade GPS dosor och en ett års licens av Wayfinder Navigator 7 mjukvara. Tjänsten kan förlängas ytterligare när som helst av användaren.

“Vi är stolta över att en stor mobiltelefontillverkare har gett oss förtroendet att vara deras globala leverantör av navigationstjänster. Wayfinder kommer att fortsätta arbetet med att förstärka och vidareutveckla vår position som den ledande leverantören av LBS tjänster säger Magnus Nilsson, VD på Wayfinder.

Mobiltelefontillverkaren kommer att kunna erbjuda sina kunder en förstklassig kart och navigationsupplevelse i stora delar av världen. Kartorna hålls uppdaterade och tillgängliga för användaren på Wayfinders server tillsammans med miljontals intressepunkter och annat användbart tjänsteinnehåll, såsom väderinformation, valutakonverterare och mycket annat.

Wayfinder Navigator 7
Wayfinder Navigator kombinerar det bästa av GPS-navigering med bekvämligheten och funktionaliteten i en mobiltelefon. Användare guidas från A till B med kart-, röst- och grafiskainstruktioner. Utöver det ingår en rad andra nyttiga tjänster som trafikinformation, väderrapporter, information om lokala tjänster och platser av intresse och den patentsökta sökfunktionen – power search.