Wayfinder lanserar karttäckning i Baltikum

Människor som lever och reser i Baltikum kommer nu kunna använda Wayfinders prisbelönta mobila navigeringstjänst, Wayfinder Navigator samt de olika tjänsterna i Wayfinder Earth familjen.

Wayfinder arbetar kontinuerligt med att expandera karttäckningen och finjustera våra produkter för att göra dem mer användarvänliga. Med hjälp av kartdata från TeleAtlas kommer Wayfinder från och med den 15:e mars att erbjuda användare av Wayfinder Navigator och Wayfinder Earth familjen karttäckning i Baltikum.

För Wayfinder Navigator kommer karttäckning över Baltikum att säljas som en region. Kartor över Baltikum kommer dessutom att vara inkluderade i Europakartorna. De kunder som redan har access till europeisk kontinentalkarttäckning kommer att få tillgång till kartor över Baltikum utan extra kostnad.

För Wayfinder Earth familjen kommer detaljerade kartor över Baltikum vara synliga och det finns möjlighet att söka efter information i området, som till exempel adresser och points-of-interest. Detta kommer på så sätt att öka det interaktiva värdet av Wayfinder Earth för kunder i Baltikum.

“Wayfinder är ett svenskt företag och de baltiska länderna är våra grannar. Vi är därför glada över att kunna erbjuda våra kunder i den regionen tjänster som ökar deras valmöjligheter och som gör vår navigerings – och positioneringsteknologi än mer attraktiv,”, säger Jonas Sellergren, VP Strategic Alliances på Wayfinder Systems.