Wayfinder lanserar PowerSearch – en ny applikation till din iPhone

Stockholm, 8 januari, 2009 – Wayfinder, en ledande leverantör av navigations- och lokaliseringsbaserade tjänster, introducerar nu Wayfinder PowerSearch på iPhone App Store. PowerSearch är en kraftfull sökmotor, där du kan söka efter saker och platser i din omedelbara omgivning.

Med uppdaterade kartor och en kraftfull sökfunktion kan du lätt hitta din närmaste bankomat, caféet runt hörnet eller restaurangen du fått rekommenderad. Du kan antingen söka fritt alternativt i kategorier; växla mellan kartan och sökresultat samt få detaljerad information.

“Wayfinder PowerSearch erbjuder ett enormt rikt innehåll, med miljoner s.k. ’points of interest’ i mer än 70 länder, där extra detaljerad information finns tillgänglig för världens 300 största städer. Vi samarbetar också med Gula och Vita Sidorna i allt fler länder i Europa samt i Nordamerika,” säger Magnus Nilsson, VD på Wayfinder.

Applikationen använder sig av Wayfinders prisbelönta teknologi. “Det är fantastiskt vad man kan göra med kombinationen sökning, kartor och snart även ruttning i en mobilapplikation” säger Magnus Nilsson och fortsätter: “Vi är väldigt stolta att lansera denna första applikation på App Store.”

Hämta Wayfinder PowerSearch gratis på: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=300542847

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Bratt, Corporate Communications Manager
Tel: +46 (0) 8 555 176 11, Mob: +46 (0) 734 165 186
E-mail: cecilia.bratt@wayfinder.com

Apple, iPhone and iTunes are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries.

Taggar: