WAYFINDER SYSTEMS TILLFÖRS 74,7 MSEK

Wayfinder Systems AB (publ) (”Wayfinder Systems”) har slutfört den nyemission med företräde för bolagets aktieägare som offentliggjordes den 20 april 2007. Nyemissionen tillför bolaget 74,7 MSEK före emissionskostnader.

Teckningstiden i Wayfinder Systems företrädesemission löpte ut tisdagen den 11 juni 2007. Företrädesemissionen tillför bolaget 74,7 MSEK före emissionskostnader och tecknas till 71,6 procent med stöd av företrädesrätt och teckning utan företrädesrätt. Resterande del, (28,4 procent av emissionen), tecknas av det konsortium som garanterat nyemissionen.

”Det är glädjande att se att samtliga huvudaktieägare visat sin fortsatta tro på bolaget genom att teckna sina andelar och dessutom garanterat ytterligare belopp. Emissionslikviden ger Wayfinder Systems en stabil finansiell position och de resurser som krävs för att kapitalisera på den kraftiga marknadstillväxt som är att vänta under den närmaste tiden” säger Magnus Nilsson, verkställande direktör för Wayfinder Systems.

De nyemitterade aktierna beräknas bli föremål för handel på NGM Equity omkring den 13 juli 2007. Efter emissionen uppgår antalet aktier i bolaget till 19 993 936, motsvarande ett aktiekapital om 1 999 393,60 kronor.

WAYFINDER SYSTEMS AB