• Waymaker/

Report this content

Stockholmsbörsen och Waymaker lanserar ny tjänst för att söka och prenumerera på meddelanden och rapporter Idag lanserar Stockholmsbörsen en ny prenumerationstjänst på www.stockholmsborsen.se. Waymaker har tagit fram lösningen som ska underlätta för alla som är intresserade av aktierelaterad information att snabbt söka fram relevant information. Användaren kan även registrera sig för att prenumerera på press-och börsmeddelanden samt statistikrapporter. Waymaker distribuerar Stockholmsbörsens pressmeddelanden sedan 2001. Under hösten 2002 vände sig Stockholmsbörsen till Waymaker i syfte att ta fram en prenumerationstjänst för press- och börsmeddelanden, samt en söktjänst baserad på såväl kategorier, som rubriker och fritext. "Vi är mycket glada över det utvidgade samarbetet med Stockholmsbörsen", säger Waymakers VD Caspar Settergren. Från och med idag har besökarna möjlighet att ta del av den nya tjänsten på Stockholmsbörsens webbplats. "Tjänsten ligger i linje med Stockholmsbörsens ambitioner att öka tillgängligheten och ge alla intressenter möjlighet att på ett effektivt sätt ta del av Stockholmsbörsens information. Tjänsten riktar sig primärt till professionella aktörer på finansmarknaden, men även andra som har intresse av finansrelaterad information har nytta av den nya sök- och prenumerationstjänsten som Waymaker har utvecklat", säger Maria Andark, Stockholmsbörsens informationschef. För mer information Maria Andark, Informationschef Stockholmsbörsen, tel 08-405 73 50 Caspar Settergren, VD Waymaker, tel: 08-507 418 10 Waymaker är en del av Observer AB, noterat på O-listan. Waymaker är verksamma i åtta länder i Europa och Nordamerika. Företaget erbjuder lösningar inom i huvudsak tre områden: Databaser med information om mottagare inom media och finansmarknad, distribution av pressmeddelanden och finansiella rapporter, samt webbmoduler. För mer information, besök gärna vår webbplats: www.waymaker.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT00880/wkr0002.pdf