Waymaker och Citigate Financial Intelligence skapar strategisk nordisk allians

Report this content

Waymaker och Citigate Financial Intelligence skapar strategisk nordisk allians Waymaker - en del av Observer AB, och Citigate Financial Intelligence (CFI) - ett ledande globalt bolag inom investor relations, skapar en strategiskt nordisk allians för att tillgodose den växande efterfrågan från börsnoterade företag av sofistikerade verktyg för att mer effektivt finna och kommunicera med, internationella investerare, analytiker och finansiell media. Waymaker, som idag tillhandahåller en av marknadens mest kompletta mediedatabaser med över 900 000 internationella mediekontakter, förstärker genom samarbetet med CFI sitt erbjudande genom tillträde till den omfattande kontaktdatabasen CitigateIRx. Databasen, som hjälper användaren att finna potentiella investerare på global basis och att precisera investerarnas specifika intressen och krav, inkluderar global information om sell-side såväl som buy-side i mer än 9 000 bolag, 30 000 fonder och 60 000 kontakter. "Det har inte längre någon betydelse var bolaget är noterat eller bedriver sin verksamhet," säger Caspar Settergren, VD för Waymaker i Sverige. "Kapitalmarknaden överskrider nationella gränser och potentiella investerare finns i stort sett över hela världen. Därför är vi jätteglada över att, genom CFI, nu kunna erbjuda våra kunder den mest relevanta och uppdaterade informationen som finns tillgänglig." Den finansiella datan i CitigateIRx samlas in av lokala CFI team jorden runt och uppdateras dagligen. "Våra erfarna research-team använder den senaste tekniken för att samla in och analysera information från kapitalmarknaden på global basis," säger Nick Arbuthnott, VD för Citigate Financial Intelligence i Europa. "Waymakers kunder får tillgång till, och kan agera på, ständigt aktuell information." Det nya gemensamma erbjudandet kommer att finnas tillgängligt på den nordiska marknaden under oktober 2004. För mer information: Caspar Settergren, VD Waymaker i Sverige +46 (0) 708 63 62 52 Nick Arbuthnott, VD Citigate Financial Intelligence i Europa +44 (0) 20 7282 2830 Om Waymaker Waymaker erbjuder IR- och PR-verktyg som möjliggör värdeskapande kommunikation med strategiska målgrupper. Tjänsterna inkluderar databaser, webbgränssnitt för utskick, bevakning av pressmeddelanden, samt hantering av webbsajter. För mer information: www.waymaker.com About Citigate Financial Intelligence Citigate Financial Intelligence är verksamt inom strategisk IR, market intelligence, databaser och analyser. Tjänsterna vänder sig främst till verksamma inom investor relations, men även investment banker och övriga tredje-parts mellanhänder. För mer information: www.citigatefi.com eller www.citigateirx.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/28/20040928BIT20450/wkr0001.pdf