Waystreams styrelseordförande avgår på egen begäran

Report this content

Waystream Group AB meddelar idag att styrelseordförande Matthias Trygg på egen begäran lämnar sitt uppdrag med omedelbar verkan. Bakgrunden till beslutet är personliga skäl. Matthias Trygg har varit styrelseordförande i Waystream Group AB sedan maj 2019.

Styrelsen har beslutat att vice ordförande Johanna Berlinde tar över som ordförande till nästa bolagsstämma.

Enligt Waystreams bolagsordning ska styrelsen bestå av lägst tre (3) och högst tio (10) ledamöter. Efter att Matthias Trygg lämnar styrelsen kommer styrelsen att bestå av fem (5) ledamöter.

Om Waystream

Waystream är ett svenskt bolag som utvecklar och säljer avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, anpassade för FTTx-marknaden. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda snabba och tillförlitliga tjänster till användaren. Läs mer på  www.waystream.com

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB.