Econello.com släpper e-bok inom ekonomi - som alla förstår

Report this content

Jämförelsetjänsten inom privatekonomi Econello.com har nyligen släppt en e-bok inom ämnet ekonomi. Tanken bakom boken är att alla ska få en enkel introduktion till privatekonomi, oavsett ålder.

”Det finns många områden inom privatekonomi som många inte får lära sig om. Med denna e-bok kan vem som helst, ung som gammal, få grundläggande kunskaper om hur de allra vanligaste delarna i den privata ekonomin fungerar.”, säger Alexandra Eriksson, författare till boken och Content manager för Econello.com.

E-boken ”Privatekonomi – En handbok som alla förstår” tar upp flera olika områden inom privatekonomi, så som olika typer av lån, sparmöjligheter, investeringar och försäkringar. Boken ger även ett flertal hjälpsamma tips för den som vill förbättra sin ekonomi.

”När jag skrev boken utgick jag ifrån vad jag själv hade velat lära mig och vad som hade hjälpt mig att göra bättre val gällande min ekonomi. Även om boken passar alla åldrar, så rekommenderar vi främst vår yngre publik att ta del av den.”, säger Alexandra Eriksson.

Att ladda ner denna e-bok är helt kostnadsfritt och på Econello.com kan man dessutom läsa ett utdrag ur boken för att få en försmak på innehållet.

”Språket i boken är mycket enkelt för att alla ska kunna ta del av innehållet. Dessutom har vi försökt hålla den så kort som möjligt, med så väsentlig information som möjligt. Jag önskar att jag själv hade fått läsa en liknande bok när jag var yngre. Då hade jag förmodligen fått en helt annan syn på min egen ekonomi.”, säger Marcello Rongione, projektledare för Econello.com.

Teamet bakom Econello.com fortsätter att komma på nya och spännande projekt för att hjälpa konsumenter att förbättra sin ekonomi på olika sätt. Med hjälp av de kostnadsfria verktyg som erbjuds kan man enkelt jämföra allt ifrån sparkonton och kontokrediter till försäkringar och elavtal.

För mer information:

Econello Sverige
info@econello.com

Marcello Rongione, Projektledare

Marcello.rongione@weoptimizeltd.com

Alexandra Eriksson, Content manager & författare till ”Privatekonomi – en handbok som alla förstår

Alexandra.eriksson@weoptimizeltd.com

Om Econello.com

Econello.com är en oberoende och kostnadsfri jämförelsetjänst som jämför över 300 företag inom privatekonomi. Med hjälp av de smarta jämförelseverktygen kan du enkelt hitta de lägsta priserna och det förmånligaste sparandet.

Relevanta länkar:

Taggar: