Hell’s Kitchen passerat en miljon registrerade spelare i global mjuklansering

Qiiwi meddelar idag att bolagets nya match-3-spel under varumärket Hell’s Kitchen som görs i samarbete med ITV nu passerat en miljon registrerade spelare. Speltiteln befinner sig sedan den 28 november 2019 i en global mjuklansering för att optimeras och förberedas inför en stundande global lansering. De registrerade spelarna är primärt fördelade över länderna: USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Ryssland.

Hell’s Kitchen passerat en miljon registrerade spelare i global mjuklansering:

Qiiwi meddelar idag att bolagets nya match-3-spel under varumärket Hell’s Kitchen som görs i samarbete med ITV nu passerat en miljon registrerade spelare. Speltiteln befinner sig sedan den 28 november 2019 i en global mjuklansering för att optimeras och förberedas inför en stundande global lansering. De registrerade spelarna är primärt fördelade över länderna: USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Ryssland.

Hell’s Kichen har hittils under den globala mjuklanseringen erhållit höga betyg i spelbutikerna App Store och Google Play med ett totalt genomsnitt på 4,5 av 5 stjärnor sett till samtliga marknader.

Om match-3-spelet Hell’s Kitchen:

I match-3-spelet Hell’s Kitchen följer spelaren karaktären Olivia som alltid haft en dröm om att bli kock. Efter att ha vunnit TV-showen Hell's Kitchen får hon möjligheten att förverkliga sin dröm genom att skapa sin egen Hell’s Kitchen-restaurang.

Representanter från Hell's Kitchen ger Olivia den ultimata utmaningen: ”Att förvandla ett förfallet restaurangområde till den glans som en Hell’s Kitchen-restaurang förtjänar!”

Hell’s Kitchen bygger på så kallad metagaming-element i spelupplevelsen där spelaren klarar av match-3-nivåer för att ta sig vidare i berättelsen, renovera restaurangen samt låsa upp riktiga Hell’s Kitchen-recept som man sedan kan tillaga hemma.

Speltiteln är lokaliseringsanpassad för engelska, franska, tyska, italienska, spanska, ryska och portugisiska vilket är viktigt för att nå en global framgång och ett positivt mottagande av spelare på kritiska marknader. Framöver kommer även fler språk att läggas till.

“Vi är mycket stolta och glada över den goda utvecklingen som Hell’s Kitchen uppvisar i den globala mjuklansering som vi befinner oss i just nu där vi har stort fokus att optimera och polera de sista bitarna innan vi inleder en mer aggressiv global lansering av speltiteln tillsammans med ITV.

Detta är den första speltiteln inom vårt affärsområde ”Branded Games” som bygger på att skapa mobilspel under välkända globala varumärken för att nå en god viral/organisk spridning. Det är betryggande att se att i Hell’s Kitchens fall ser vi tydliga tecken på att ha höga nivåer avseende organiska nedladdningar. Detta i sin helhet innebär att vi har goda förutsättningar för att lyckas skala speltitelns spelarbas på många marknader med ett primärt fokus på USA som är Hell’s Kitchens hemmamarknad.

Vår målsättning är att kunna inleda den globala lanseringen för speltiteln inom en snar framtid.”

E-post: erik@qiiwi.com

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är ”Adventures for Everyone”