Wordington och Backpacker erhållit feature i iOS App Store

Qiiwis speltitar Wordington och Backpacker har idag erhållit två olika typer av features på iOS App Store. Wordington har erhållit en feature i iOS App Stores Today-sektion lördag den 3:e augusti i USA. Backpacker har erhålit en feature på iOS App Store i Australien och Nya Zeeland i Games-sektionen i kategorin "What we're playing"

Wordington:

Qiiwis speltitel Wordington har erhållit en feature i iOS App Store's Today-sektion lördag den 3:e augusti i USA. I kategorin "Build Something Awesome" skriver App Store "Brick by brick, city by city. In these games, if you can dream it you can build it—whether you’re crafting a house, a city, or a whole new world." Wordington är featured på plats 13. Today-sektionen i App Store är startsidan och den mest besökta sidan i App Store.

Backpacker:

Qiiwis speltitel Backpacker har erhålit en feature på iOS App Store i Australien och Nya Zeeland. Backpacker är featured i Games-sektionen i kategorin "What we're playing" på plats 11.

“Att vi får fortsatt förtroende och extra exponering för Wordington på iOS App Store och nu dessutom på Today-sektionen i USA ger oss ett kvitto på att vårt team skapar extremt bra och underhållande mobilspel i världsklass. Väldigt kul också att Backpacker erhållit feature i Australien och Nya Zeeland vilka båda är intressanta marknader där vi tidigare sett ett bra mottagande för spelet.

Vårt team arbetar med stort fokus kring att optimera våra speltitlar, lägga till fler funktioner och innehåll för att engagera och underhålla vår spelarbas. Dessa features ger oss ett extra tillskott av organiska spelare och ger oss bättre förutsättningar att fortsätta vårt tillväxtarbete för båda speltitlarna.”

E-post: erik@qiiwi.com

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är ”Adventures for Everyone”