Wordington passerat 10 miljoner registrerade spelare!

Qiiwi meddelar idag att speltiteln Wordington passerat milstolpen 10 miljoner registrerade spelare. Wordington inledde sin globala lansering den 31 oktober 2019. De registrerade spelarna är primärt fördelade över länderna: USA, Tyskland, Frankrike, Italien, Ryssland, Storbritannien, Spanien och Brasilien.

Wordington passerat 10 miljoner registrerade spelare:

Wordington - Ett innovativt ordspel:

Speltiteln Wordington erbjuder ett innovativt spelupplägg inom ordspelsgenren som tagits emot mycket väl av Qiiwis målgrupp “Casual Gamers”. I Wordington hjälper spelaren karaktären Emma som precis ärvt sin farfars förfallna herrgård. Spelaren samlar stjärnor genom att lösa korsord som sedan används för att kunna genomföra uppgifter för att renovera och återställa herrgården till dess forna glans samtidigt som man tar sig framåt i berättelsen.

Målsättning att addera fler språk:

Speltiteln Wordington finns just nu tillgänglig att spela på åtta språk vilka är engelska, franska, tyska, italienska, spanska, ryska, portugisiska och svenska. Målsättningen Qiiwi har är att framöver ytterligare bredda antalet språk speltiteln är lokaliserad till för att nå nya marknadsandelar. Här utvärderar bolaget primärt japan och kina men även ett flertal europeiska länder samt nordiska länder ser bolaget som attraktiva.

“Att nå 10 miljoner registrerade spelare i Wordington är återigen ett nytt rekord som sätts i Qiiwis historia för en speltitel och det är oerhört kul att se att Wordington tas emot så väl på merparten av de marknader som vi hittills genomfört marknadsföringsarbete på. Vi har en god tro till att vi framöver skall kunna utöka speltitelns marknader samt översätta den till fler språk vilket öppnar upp för ytterligare uppskalning av speltitelns spelarbas.

Som vi tidigare också nämnt arbetar teamet även fortsatt hårt med att ytterligare polera speltiteln, addera nytt intressant innehåll samt funktioner som vi framöver bedömer kommer öka speltitelns nyckeltal och långsiktiga resultat.”

Notering: Nästa milstolpe avseende registrerade spelare i Wordington som Qiiwi kommer informera om är när speltiteln passerat 15 miljoner registrerade spelare.

E-post: erik@qiiwi.com

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3 och Word/Puzzle. Bolagets slogan är ”Adventures for Everyone”