Wordington passerat fem miljoner registrerade spelare!

Qiiwi meddelar idag att speltiteln Wordington passerat milstolpen fem miljoner registrerade spelare. Wordington inledde sin globala lansering den 31 oktober 2019. De registrerade spelarna är primärt fördelade över länderna: USA, Tyskland, Frankrike, Italien, Ryssland, Storbritannien och Spanien.

Wordington passerat fem miljoner registrerade spelare!

Rysk satsning fått bra fäste:

I december aktiverades ryskt språkstöd i Wordington och efter detta har Qiiwi sett en stor förbättring i nyckeltal från marknaden och påbörjat att mer intensivt marknadsföringsarbete för att växa speltitelns spelarbas i Ryssland.

Portugisiska nästa språk:

Nästa språk att aktiveras i Wordington är portugisiska där bolaget ser en god potential för speltiteln att lyckas i länder som primärt Brasilien men även Portugal. Utöver detta utvärderas fler marknader och språk. Wordington är förtillfället fullt översatt och lokaliserad till sju språk vilka är engelska, franska, tyska, italienska, spanska, ryska och svenska.

“Wordington fortsätter att växa i hög takt och detta är första gången en speltitel från Qiiwi når fem miljoner registrerade spelare!

På senaste tiden har spelarbasen primärt vuxit skarpt i Ryssland där vi fått ett väldigt fint lyft sedan speltiteln lokaliserades till ryska i början av december och således har marknadsföringen ökats på denna marknad. Detta ger oss ytterligare insikter kring hur bra Wordington kan prestera på marknader dit den är lokaliserad/översatt vilket således skapar betydligt bättre förutsättningar för att marknadsföra speltiteln på ett lönsamt sätt. Nästa språk på tur är portugisiska där vi framförallt ser en god skalbarhet i Brasilien.

Som vi tidigare också nämnt arbetar teamet hårt med att ytterligare polera speltiteln, addera nytt intressant innehåll samt funktioner som vi framöver bedömer kommer öka speltitelns nyckeltal och långsiktiga resultat.”

Notering: Nästa milstolpe avseende registrerade spelare i Wordington som Qiiwi kommer informera om är när speltiteln passerat 7,5 miljoner registrerade spelare.

Wordington - Ett innovativt ordspel

Speltiteln Wordington erbjuder ett innovativt spelupplägg inom ordspelsgenren som tagits emot mycket väl av Qiiwis målgrupp ”Casual Gamers”. I Wordington hjälper spelaren karaktären Emma som precis ärvt sin farfars förfallna herrgård. Spelaren samlar stjärnor genom att lösa korsord som sedan används för att kunna genomföra uppgifter för att renovera och återställa herrgården till dess forna glans samtidigt som man tar sig framåt i berättelsen.

E-post: erik@qiiwi.com

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är ”Adventures for Everyone”