Wordington passerat två miljoner registrerade spelare!

Qiiwi meddelar idag att speltiteln Wordington passerat milstolpen två miljoner registrerade spelare. Wordington inledde sin globala lansering den 31 oktober 2019 och har innan dess befunnit sig i en global mjuklanseringen sedan slutet av april 2019. De registrerade spelarna är primärt fördelade över länderna: USA, Tyskland, Frankrike, Storbritannien och Spanien.

Wordington passerat två miljoner registrerade spelare!

Global lansering inleddes 31 oktober 2019

Sedan Wordington inledde sin globala lansering den 31 oktober 2019 har speltiteln fått en mycket bra start i Tyskland och Frankrike där man nått förstaplatsen i ordspelskategorierna på Google Play och höga listplaceringar på App Store (Topp 3). Spelartrafiken från de båda marknaderna har resulterat i mycket bra spelarengagemang och kvarhållnings/retention-värden.

Wordington - Ett innovativt ordspel

Speltiteln Wordington erbjuder ett innovativt spelupplägg inom ordspelsgenren som tagits emot mycket väl av Qiiwis målgrupp ”Casual Gamers”. I Wordington hjälper spelaren karaktären Emma som precis ärvt sin farfars förfallna herrgård. Spelaren samlar stjärnor genom att lösa korsord som sedan används för att kunna genomföra uppgifter för att renovera och återställa herrgården till dess forna glans samtidigt som man tar sig framåt i berättelsen.

Ryskt språkstöd planeras lanseras under december:

Qiiwi har under november startat översättningsprocessen av Wordington till ryska. Ryssland är en marknad där bolaget ser en stor potential att kunna växa Wordington framöver vilket då kräver en lokaliserad version för att nå goda nyckeltal. Bolaget bedömer att ryskt språkstöd kommer lanseras under början av december vilket skapar de förutsättningarna som krävs för att kunna växa speltiteln på den ryska marknaden. Sedan tidigare är Wordington översatt och lokaliserat för att stödja språken Engelska, Franska, Italienska, Tyska, Spanska och Svenska.

“Vi är stolta över att ytterligare ett Qiiwi-spel passerat milstolpen två miljoner registrerade spelare och i Wordingtons fall ser framtiden mycket ljus ut för att vi kommer kunna passera fler milstolpar framöver.

Sedan vi inledde den globala lanseringen den 31 oktober har vi lyckats skapa oss en god marknadsposition i Tyskland och Frankrike vilken vi bedömer oss kunna förstärka ytterligare framöver. Detta ger oss ett bra utgångsläge inför resterande del av Q4 som är ett kvartal som inom spelbranschen präglas av generellt hög spelaktivitet. Vårt tillväxtteam har även ett stort fokus på att fortsätta växa speltiteln på den amerikanska marknaden vilket går enligt plan. Under början av december planerar vi även att addera ryskt språkstöd vilket skapar möjligheten för oss att skala speltiteln i Ryssland som är en stor och spännande marknad där vi ser god potential.

Teamet som arbetar med Wordington arbetar dessutom hårt med att ytterligare polera speltiteln, addera nytt intressant innehåll samt nya funktioner som vi framöver bedömer kan öka speltitelns nyckeltal.

Summeringen är att vi fått en mycket god start på den globala lanseringen av Wordington.”

Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot ”Casual Gamers” inom genrerna Trivia, Match-3, Word/Puzzle och Arcade. Bolagets slogan är ”Adventures for Everyone”