Filmtrailers på 400 000 Internetsajter

Filmtrailers på 400 000 Internetsajter Sommaren erbjuder inte bara vackert väder och grillfester, utan också en intensiv marknadsföring av höstens förväntade biosuccéer. Affischer och annonser kompletteras med så kallade trailers på bio och i TV-reklam, samt i allt högre utsträckning även på Internet. WordSpot angav nyligen att "Star Wars" och "Spiderman" inför dessa båda filmers premiärer tillhört de vanligaste sökorden på Internet och nu står förväntade succéer som "Scooby-Doo" och "Austin Powers in Goldmember" för dörren. Antalet Internetsajter som erbjuder direktuppspelning, eller streaming, av filmtrailers har under de senaste 12 månaderna ökat med drygt 412 procent och uppgår nu till fler än 400 000. Utvecklingen kan medföra problem på arbetsplatser. För att spela upp en filmtrailer inom rimlig tid krävs en snabb Internetuppkoppling, helst bredband. Eftersom bara 455 000 privatkunder i Sverige vid årsskiftet var uppkopplade mot Internet via någon form av access med hög överföringshastighet framstår arbetsplatsens ofta snabbare Internetuppkoppling som ett lockande alternativ. - Det kan förefalla oskyldigt att titta på en 90 sekunders filmtrailer på jobbet och svenska arbetsplatser har generellt hög bandbreddskapacitet, men vi känner till företag som fått problem med sin Internettrafik till följd av att flera anställda valt att samtidigt ladda hem musik, spel eller filmer, säger Brian Flasck, Nordenansvarig hos Websense. - Samtidigt som utvecklingen mot mer streaming över Internet tilltar märker vi en växande efterfrågan i Sverige på den avancerade men lätthanterliga filtreringslösning vi erbjuder. Företag och organisationer söker helt enkelt tekniska lösningar som gör att den spännande utvecklingen av tjänster på Internet inte automatiskt medför problem för deras egen Internetanvändning, avslutar Brian Flasck. Så kallad streaming innebär uppspelning av ljud- och videofiler på datorn medan de laddas ned från Internet. Direktuppspelning används både för uppspelning av lagrade filer från webbplatser och för mottagning av direktsända evenemang på Internet. # # # Om Websense Websense Inc. är världsledande inom Employee Internet Management (EIM), lösningar för filtrering av Internettrafik och upprätthållande av Internetpolicies. Företaget bildades 1994 och är noterat på NASDAQ (WBSN). Antalet kunder uppgår till drygt 17 000, från mellanstora företag med 100 anställda till världsomspännande organisationer med tiotusentals Internetaccesser. Bland kunderna återfinns till exempel hälften av de globala företagen på Fortune 500- och FTSE 100-listorna. Det rör sig sammantaget om 12 miljoner Internetaccesser över hela världen. Bland strategiska samarbetspartners på teknikområdet återfinns CacheFlow, Check Point, Cisco, Inktomi, Microsoft och Network Appliance. För ytterligare information, vänligen kontakta Brian Flasck Martin Lindvall Websense International Ltd. Florman PR +44 7979 64 76 58 0709 69 25 25 bflasck@websense.com martin.lindvall@flormanpr.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00160/wkr0002.pdf