Styrelseförändring i Wedins Norden AB

Styrelseförändring i Wedins Norden AB Per Hegard, styrelseordförande i Wedins Norden AB, har avlidit efter en kort tids sjukdom. Styrelsens vice ordförande Jan Ohlson tar vid som styrelsens ordförande. Wedins Norden är en ledande sko- och accessoarfackhandelskedja med 200 butiker i Norden och en förväntad årsomsättning på över 1,2 Mdr inkl moms. Wedins utvecklar och driver butiker med väl definierade koncept för tre olika marknadssegment. Skokedjorna Lagersons och Rizzo verkar i det övre mode- och kvalitetssegmentet. Wedins Skor och Park Sko samt accessoarkedjorna Handskmakar'n, Franz Schultz, Navara och HP Hagen verkar inom volymsegmentet. Skokanonen, som delägs till 33,3 procent, verkar inom lågprissegmentet. Wedins Norden AB, Drottninggatan 68, 111 21 Stockholm, telefon 08-545 13 800 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00390/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00390/bit0001.pdf