Daniel Delviken är Wematters nya marknadsdirektör

–  3D-skrivartillverkaren rustar för internationell expansion

Bildtext: Daniel Delviken med en Aurora pulverförpackning vid SLS 3D-skrivaren Gravity.

Svenska 3D-skrivartillverkaren Wematter, som erbjuder avancerad SLS-teknik i en användarvänlig hård- och mjukvarulösning anställer Daniel Delviken som ny marknadsdirektör. Daniel Delviken kommer närmast från Softube, ett e-commerce företag inom musikindustrin och har en gedigen erfarenhet av varumärkesutveckling och kommunikation från bland andra internationella bolag som Unilever, DeLaval och Sherwin-Williams. Han tillträdde tjänsten den 1 mars.

Wematter har växt mycket starkt de senaste åren och rustar bolaget för fortsatt tillväxt. Det senaste halvåret har Wematter vuxit med 30 procent, eller 10 nya medarbetare samtidigt som försäljningen mångdubblats.

“Wematter är i mina ögon ett mycket spännande företag, med unika patent och en stor marknadspotential. Det är ett kompetent team som jag ska leda, och det ska bli kul att tillsammans med dem utveckla varumärket Wematter och driva försäljningen. Mitt uppdrag handlar om att  öka kännedomen om varumärket och vårt erbjudande,” säger Daniel Delviken, marknadsdirektör på Wematter.

"Daniels kompetens och erfarenheter blir en fantastisk tillgång för oss i den tillväxtresa vi befinner oss i. Marknad och kommunikation är avgörande för vår fortsatta framgång. Vi hälsar Daniel varmt välkommen till Wematters team!", säger Robert Kniola, VD och grundare på Wematter.

För mer information, kontakta:
Tanja Persson, Pressansvarig på Wematter
press@wematter.se

Om Wematter AB (publ)
Wematters banbrytande helhetslösning breddar de kommersiella möjligheterna på en marknad som ska sjufaldigas på fyra år och i dag omsätter fem miljarder euro. Wematters lösning i miljonklassen gör det enklare och snabbare för utvecklare att ta fram nya produkter eller för verkstäder att tillverka hållbara och fullt funktionella reservdelar. Product-as-a-service- affärsmodell skapar förutsättningar för stabila och återkommande intäkter både från hyra samt bolagets tillverkningsmaterial. wematter.se

Taggar:

Citat

Wematter är i mina ögon ett mycket spännande företag, med unika patent och en stor marknadspotential. Det är ett kompetent team som jag ska leda, och det ska bli kul att tillsammans med dem utveckla varumärket Wematter och driva försäljningen. Mitt uppdrag handlar om att öka kännedomen om varumärket och vårt erbjudande
Daniel Delviken, marknadsdirektör på Wematter
Daniel har rätt värdegrund, och det känns tryggt att lämna över stafettpinnen till honom. Daniels kompetens och erfarenheter blir en fantastisk tillgång för oss i den tillväxtresa vi befinner oss i. Marknad och kommunikation är avgörande för vår fortsatta framgång. Vi hälsar Daniel varmt välkommen till Wematters team!
Robert Kniola, VD och grundare på Wematter