Wematter etablerar sig på den brittiska marknaden med sin SLS 3D-skrivare Gravity

Svenska 3D-skrivartillverkaren Wematter AB erbjuder avancerad SLS-teknik i en användarvänlig hård- och mjukvarulösning. Bolaget signerar nu återförsäljaravtal med Ortho3D och etablerar därmed sig på den brittiska marknaden.

Som ett steg i sin tillväxt och internationalisering etablerar Wematter ett sälj- och serviceavtal med Ortho3D på den brittiska marknaden. Ortho3D arbetar med mjuk- och hårdvarulösningar för ortopedi-branschen.

“Samarbetet med Ortho3D innebär att vi tar ett kliv in på den viktiga brittiska marknaden. Som vd är det också roligt att se att våra mäss- och marknadsaktiviteter ger effekt och att vi skapar viktiga affärskontakter ute i Europa. Vi ser fram emot att SLS 3D-skrivaren Gravity slår sig in på marknaden för ortopedtekniska hjälpmedel och det känns stort att vi på Wematter kan hjälpa till i en så viktig bransch”, säger Robert Kniola, vd och grundare av Wematter.

Ortho3D inleder försäljningen av Wematters produkter omgående.

Tanja Persson

Genom det svenska 3D-skrivarföretaget Wematters banbrytande lösning får sjukhus, kontor och verkstäder tillgång till ett heltäckande system. För första gången kan anställda enkelt själva skriva ut komponenter med samma hållfasthet och kvalitet som traditionell teknik. Den egenutvecklade helhetslösningen gör att kunderna får snabbare produktutveckling och en egen serietillverkning. Samtidigt som systemet skapar förutsättningar för ökad flexibilitet, lägre risk och sänkta tillverknings- och utvecklingskostnader.

För mer information om Wematter, besök www.wematter.se

Robert Kniola, vd och grundare av Wematter