Wematter sluter avtal med Solid World

– Tillgängliggör SLS 3D-skrivaren Gravity i Slovenien och expanderar i Europa

Bild: Wematter Gravity SLS 3D-skrivarsystem

Svenska 3D-skrivartillverkaren Wematter, som erbjuder avancerad SLS-teknik i en användarvänlig hård- och mjukvarulösning, ingår avtal med den slovenska återförsäljaren Solid World. Avtalet öppnar en ny marknad för Wematter där Solid World erbjuder SLS 3D-skrivaren Gravity i Slovenien.

Samarbetet innebär att Wematter, via Solid World, kan distribuera SLS 3D-skrivaren Gravity på en helt ny marknad, vilket är helt i linje med Wematters tillväxtstrategi och expandering i Europa.

“Vi med nordisk ursprung tycker att det är extra spännande att vi etablerar oss söderut. Det skapar förutsättningar för oss att ta in intryck och erfarenheter från Europas alla länder när vi nu driver utvecklingen inom SLS teknologin”, säger Robert, vd och grundare på Wematter och fortsätter;

“Det stora intresset från återförsäljarledet bekräftar också att vår affärsmodell med att hyra systemen är attraktiv och skapar stor flexibilitet. Med Solid World som återförsäljare ser vi fram mot en lång och fruktbar relation”.

“I Wematter har vi hittat en partner som uppfyller alla våra krav. Vi sökte en tillverkare av SLS 3D skrivare med fokus på design och användarvänlighet. Att Gravity placeras i kontorsmiljö gör oss mer flexibla i vårt erbjudande, så att fler kundtyper kan använda det. Wematter Gravity ekosystem passar för både prototypframtagning och mindre serietillverkning samt också för dem som behöver använda delarna i deras slutprodukt som till exempel personanpassade produkter. Vi ser fram emot att informera våra kunder om vårt nya tillskott!”, säger Jernej Lokovšek, ägare, medgrundare och vd, på Solid World.

För mer information, kontakta:
Tanja Persson, Pressansvarig på Wematter

About Wematter AB (publ)
Wematters banbrytande helhetslösning breddar de kommersiella möjligheterna på en marknad som ska sjufaldigas på fyra år och i dag omsätter fem miljarder euro. Wematters lösning i miljonklassen gör det enklare och snabbare för utvecklare att ta fram nya produkter eller för verkstäder att tillverka hållbara och fullt funktionella reservdelar. Product-as-a-service- affärsmodell skapar förutsättningar för stabila och återkommande intäkter både från hyra samt bolagets tillverkningsmaterial. wematter.se

Om Solid World d.o.o.
Solid World arbetar med teknisk informatik och industriteknik och har sedan 1999 introducerat modern programvara i företags utvecklingstekniska processer. Solid World är en auktoriserad återförsäljare av programvaran SOLIDWORKS och SolidCAM. Bolaget lägger stor vikt vid utbildning av personal och teknisk support. Tillsammans med teknisk informatik erbjuds även service och precisionsmätning av CNC-maskiner. För mer information om Solid World, besök www.solidworld.si/

Vi med nordisk ursprung tycker att det är extra spännande att vi etablerar oss söderut. Det skapar förutsättningar för oss att ta in intryck och erfarenheter från Europas alla länder när vi nu driver utvecklingen inom SLS teknologin. Det stora intresset från återförsäljarledet bekräftar också att vår affärsmodell med att hyra systemen är attraktiv och skapar stor flexibilitet. Med Solid World som återförsäljare ser vi fram mot en lång och fruktbar relation
säger Robert, vd och grundare på Wematter