Wematter värvar Henrik Kennås som ny Chief Financial Officer

Henrik Kennås blir ny CFO hos den svenska 3D-skrivartillverkaren Wematter som tillgängliggör avancerad laserbaserad 3D-skrivarteknik i en användarvänlig hård- och mjukvarulösning. Henrik kommer närmast från HealthTech-bolaget Dynamic Code där han var COO/CFO.

“För mig var det ett enkelt beslut att ansluta till Wematters team. Jag vill vara en del av bolagets spännande resa. Wematter har förutsättningar och en stark drivkraft att växa och göra 3D-skrivartekniken tillgänglig för så många fler, säger Henrik Kennås”, CFO på Wematter.

Henrik har sedan tidigare erfarenheter från liknande bolag där han i ledande positioner varit med och byggt upp bolag på väg mot börsen. Henrik tar plats i Wematters ledningsgrupp och tillträdde sin position den 1 augusti 2021.

“Vi välkomnar Henrik Kennås till vårt team. Henrik har goda erfarenheter av att bygga bolag, finansierade av riskkapital samt internationalisering. Dessa kunskaper och erfarenheter kommer bidra med stabilitet och pålitlighet vilket är vad vi behöver inför vår kommande tillväxtresa”, säger Robert Kniola, grundare & vd på Wematter.

Jens Gabrielsson

VP Marketing & Sales
marketing@wematter.se

Om Wematter

Genom det svenska 3D-skrivarföretaget Wematters banbrytande lösning får sjukhus, kontor och verkstäder tillgång till ett heltäckande system. För första gången kan anställda enkelt själva skriva ut komponenter med samma hållfasthet och kvalitet som traditionell teknik.

Den egenutvecklade helhetslösningen gör att kunderna får snabbare produktutveckling och en egen serietillverkning. Samtidigt som systemet skapar förutsättningar för ökad flexibilitet, lägre risk och sänkta tillverknings- och utvecklingskostnader. För mer information om Wematter, besök wematter.se

Robert Kniola