Ny stolphatt gör staketen från Wernamo Design ännu unikare

Med en ny stolphatt förstärker Wernamo Design sitt koncept med staketstolpar. Den nya stolphatten är formgjuten i zink och speciellt framtagen för serierna Nydala och Drömminge.

Som ett av leden i att utveckla sitt sortiment av staket och räcken har Wernamo Design tagit fram en ny stolphatt. Den formgjuts i zink och är konstruerad för att passa till stolparna som ingår i serierna Nydala och Drömminge. Stolphatten kan precis som staketstolparna erbjudas med svart eller vit lack.

Den nya stolphatten bidrar till att ge stolpen ett stramare intryck och förstärker den moderna designen med rena och raka linjer. Då den är tillverkad för att passa Wernamo Design’s sortiment av staket- och räckesstolpar gör den produkterna ännu ett steg unikare i sitt slag.

Monteringen av Nydala och Drömminge är mycket enkel och den nya stolphatten är inget undantag. Stolphatten knackas fast invändigt i toppen på staketstolpen och då passformen är exakt sitter den sedan fast. Inga skruvar eller verktyg behöver användas. Till serierna Nydala och Drömminge finns sedan tidigare specialanpassat tillbehör i form av en formgjuten stolpfot.

Anne Gustavsson, marknads- och kommunikationsansvarig - 0370-15 50 23

Wernamo Design är ett företag i Värnamo, Småland, som utvecklar och säljer produkter för trädgård och uteplats. Produkterna tillverkas av metall och är robusta, tåliga och framtagna för att försköna utemiljön, förenkla skötseln och minimera underhållet.

Taggar: