Staket Herrestad – perfekt som poolstaket

Ge poolen en ny och säker inramning! Vår staketnyhet Herrestad är ett staket med stående ribbor och passar därför perfekt som poolstaket. Staket Herrestad byggs enkelt av stolpar och färdiga sektioner som kapas efter önskad längd.

Poolstaket20Herrestad20C3A4r20en20av20nyheterna20201920frC3A5n20Wernamo20Design20

En egen pool i trädgården är en dröm för många husägare, men med en pool kommer dock ansvar kring säkerhet. För att höja säkerheten krävs ett staket som är minst 90 cm högt och utformat så att barn inte kan klättra över eller under det. Dessa krav uppfyller staketnyheten Herrestad, som garanterat kommer bli en ny favorit för poolägaren!

Herrestad består av stolpar och färdiga sektioner, som monteras i stolpen. Sektionerna har stående ribbor, vilket gör att staketet inte är klättringsbart. Därför gör sig Herrestad extra bra som poolstaket, men kan såklart användas som både trädgårdsstaket och räcke. Den enkla men eleganta designen gör att staketet passar i alla miljöer, såväl modern som traditionell.

Som övriga produkter från Wernamo Design är den enkla monteringen staketets signum! Stolparna har färdigutskurna hål i vilka sektionerna träs in. Genom en metallflik som viks ut från hålet i stolpen skruvas sektionen sedan fast upptill och nedtill. Stolpen kombineras med en formgjuten stolpfot och stolphatt. Sektionerna finns i två olika längder, men kan kapas till önskad längd, vilket gör staketet väldigt flexibelt. Kapsnittet göms prydligt inuti stolpen.

Staket Herrestad tillverkas av zinkat stål och är svartlackerat i väderbeständig lack. Stolparna erbjuds i tre varianter; mellanstolpe, hörnstolpe och slutstolpe. Sektionerna är 80 cm höga och kommer i längder om 1500 och 1800 cm. Som tillbehör till staketet finns även en grind. Priset för Herrestad kommer att ligga på cirka 1525 kronor per löpmeter.

Anne Gustavsson, marknads- och kommunikationsansvarig - 0370-51 50 23

Wernamo Design är ett företag i Värnamo, Småland, som utvecklar och säljer smart design för uteplats och trädgård. Produkterna är robusta, tåliga och framtagna för att försköna utemiljön, förenkla skötseln och minimera underhållet.

Taggar: