Unik design och flexibilitet möts i Åminne

Trädgårdsprodukter i en modern och stilren design som inte kräver något underhåll. Det låter som en dröm för många husägare. Med konceptet Åminne från Wernamo Design kan drömmen besannas.

Åminne är ett unikt koncept framtaget för att bygga staket, räcken, avskärmningar och spaljéer. Materialet som används är varmförzinkade plattjärn, vilket gör Åminne helt fritt från underhåll och unik i sin design på marknaden.

Åminne är ett mycket flexibelt koncept då det skräddarsys helt efter kundens behov. Detta gör att konceptet kommer med många möjligheter. Låt Åminne rama in trädgården i form av ett staket eller skärma av vid uteplatsen. Ge växterna en spaljé att klättra upp på. Eller varför inte kombinera Åminne med en överliggare i trä och ge altanen ett snyggt räcke? Höjd och avstånd mellan plattjärnen bestäms av kunden själv.

Plattjärnen som används till Åminne är 50 millimeter breda. Plattjärnen fästs i varmgalvaniserade järnstolpar med en rostfri självborrande skruv. Stolparna monteras med stolpfot på altandäck och terrasser eller med betongplint i trädgården. Då plattjärnen är böjbara kan svängda konstruktioner skapas. Detta ger ett mjukare intryck och en extra dimension till trädgården.

Anne Gustavsson, marknads- och kommunikationsansvarig - 0370-15 50 23

Wernamo Design är ett företag i Värnamo, Småland, som utvecklar och säljer produkter för trädgård och uteplats. Produkterna tillverkas av metall och är robusta, tåliga och framtagna för att försköna utemiljön, förenkla skötseln och minimera underhållet.

Taggar: