Wernamo Design expanderar – lanserar e-handel i Danmark

Wernamo Design utökar sin närvaro på den nordiska marknaden genom att lansera sin e-handel i Danmark. Det svenska företaget, känt för sina högkvalitativa och smarta designprodukter för trädgård och uteplats, tar nu nästa steg i sin expansion och erbjuder danska kunder ett exklusivt sortiment av premiumprodukter.

Efter flera år av framgångsrik försäljning i Sverige har Wernamo Design beslutat att erbjuda sina exklusiva produkter till kunder i Danmark. Den danska onlinebutiken kommer att erbjuda hela sortimentet av Wernamo Designs produkter, såsom staket och räcken, planterings- och odlingsserien Plant Box, rabattkanter och trädringar. Alla produkter är noggrant designade och tillverkade i Sverige, vilket garanterar hög kvalitet och hållbarhet.

Patrik Skillfeldt, VD för Wernamo Design, kommenterar expansionen:

"Vi är mycket entusiastiska över att få introducera våra unika produkter till den danska marknaden. Danmark är känt för sitt rika arv inom design och estetik, vilket stämmer bra överens med vårt produktsortiment där fokus ligger på just design. Vi ser fram emot att välkomna nya kunder och att ge dem möjlighet att skapa inspirerande utemiljöer med våra smarta produkter."

Lanseringen i Danmark markerar ett betydande steg i Wernamo Designs strategi att växa och stärka sin position i Norden. Företaget ser stor potential i den danska marknaden och är övertygat om att deras produkter kommer att uppskattas av danska kunder som värdesätter kvalitet och genomtänkt design. Wernamo Designs danska e-handel hittar du på adressen www.wernamodesign.dk.

Anne Gustavsson, marknads- och kommunikationsansvarig - 0370-51 50 23

Wernamo Design är ett företag i Värnamo, Småland, som utvecklar och säljer smart design för trädgård och uteplats.
Vi har hela trädgården i fokus, i allt från inramning med staket och altanräcke, till snygga kanter på rabatterna. Genom att använda tåliga material och smarta lösningar för enkel montering skapar vi möjlighet för dig att njuta av din trädgård.