• WeSC AB/

FORTSATT TILLVÄXT OCH FÖRBÄTTRAT RESULTAT SOM FÖRVÄNTAS FORTSÄTTA UNDER INNEVARANDE RÄKENSKAPSÅR

BOKSLUTSKOMMUNIKÉ WE ROCK AB (PUBL.) AVSEENDE PERIODEN
1 MAJ 2006 – 30 APRIL 2007.

• Nettoomsättningen under räkenskapsåret 1 maj 2006 – 30 april 2007 ökade med 28 procent till 167,0 MSEK (130,7). Under fjärde kvartalet uppgick nettoomsättningen till 47,7 MSEK (44,8).

• Rörelseresultatet för helåret 1 maj 2006 – 30 april 2007 förbättrades till -5,8 MSEK
(-16,3). Resultat efter skatt uppgick till -10,3 MSEK (-15,7), motsvarande -3,7 SEK
(-6,8) per aktie.

• Rörelseresultatet exkl. verksamheten i USA uppgick till 7,6 MSEK (-4,4). Betydande investeringar genomförs för att skapa förutsättningar för en omfattande expansion i USA.

• Med anledning av produktionskostnader för den ökade ordervolymen under första kvartalet 2007/2008 har bolagets likviditet försämrats och styrelsen har därför kallat till en extra bolagsstämma den 25:e juni 2007 för beslut om kapitaltillskott uppgående till högst 20 MSEK.

• Efter periodens utgång har styrelsen fattat ett principbeslut om att förberedelser skall vidtas, och förutsättningar skall skapas, för en notering av bolagets aktie vid First North vid OMX Nordic Stockholm, eller annan marknadsplats, när de rätta förutsättningarna föreligger.

”Vi har öppnat många dörrar i USA under de senaste sex månaderna och bedömer nu att USA inom något år kommer att vara vår största marknad. Nu gäller det för oss att fokusera på att leverera i tid och hoppas att genomförsäljningen blir bra bland de nya återförsäljarna så att de nästa år rullar ut våra produkter i ett betydligt större antal butiker.

Vi har gjort betydande organisationsförstärkningar och jag känner att vi nu har ett mycket kompetent medarbetar-team som kan ta WeSC in i nästa expansionsfas. Vi har haft ett par tuffa år bakom oss men nu börjar det kännas betydligt bättre såväl i USA som i resten av världen.” säger Greger Hagelin, VD och grundare, WeSC.

WeSC är ett varumärkesföretag som haft en god tillväxt sedan starten 2000. WeSC arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet "streetfashion". Varumärket och företaget har sin grund inom skateboard- och snowboardkulturen. WeSC finns idag representerade i 1.500 affärer i 19 länder och har 16 internationella distributörer.

WeSC är listade på beQuoted. Sponsor till WeSC är Remium AB.

Hela rapporten finns tillgänglig på www.bequoted.com och www.wesccorp.com

För ytterligare information, kontakta:
Greger Hagelin, Verkställande Direktör, tel: +1 310 384 9222
Theodor Dalenson, Styrelseordförande, tel: +46 8 545 01 750