Nyrekryteringar i WeSC:s ledning

Som ett led i arbetet med att säkerställa fortsatt tillväxt har WeSC gjort en rad nyrekryteringar inom administration så väl som design. Frank Remme har utnämnts till ny designchef och tillträder sin position den 1 juni. Frank Remme är en av Europas mest välansedda designers med en lång erfarenhet från internationella modeföretag så som Christian Dior och Christian LaCroix. Sedan 1996 har Frank Remme varit verksam inom Hennes & Mauritz, där han under de senaste åren varit chefsdesigner.

Frank Remme har fått sin utbildning vid La Ruzza Fashion Institute i Italien och Ecole de La Chambre Syndicale de la Couture Parisienne, och anses vara en av de mest inflytelserika designerna i världen.

”Jag är glad över att ha fått den här möjligheten att vara med att utveckla ett mycket intressant varumärke som dessutom står för värderingar som jag tycker är viktiga. Jag ser fram emot att få utveckla WeSC:s design och kreativa språk med fortsatt betoning på streetfashion.” säger Frank Remme.

WeSC har även anställt Eva von Bonsdorff på designavdelningen. Även hon har en bakgrund inom H&M där hon under slutet av nittiotalet arbetade sedan hon vann H&Ms designpris för sitt examensarbete på Beckmans. Hon har sedan 1999 arbetat med en rad olika varumärken inom streetfashion och sportkläder.

Som tidigare meddelats har Johan Larsson nu tillträtt som finanschef. Johan Larsson har i mer än tio år arbetat med finans inom modebranschen. Han kommer senast från Peak Performance där han fram till april i år var finanschef.

”WeSC är extremt nöjda med att ha kunnat knyta till oss de nya resurser som ska hjälpa till att utveckla bolaget och säkerställa vår fortsatta tillväxt. Jag är naturligtvis glad att vi lyckats attrahera så pass erfarna och kompetenta medarbetare eftersom det säger en del om vår position i branschen. Vi har gjort betydande investeringar för att kunna fortsätta vår tillväxt och det har naturligtvis lett till ökade kostnader och ett större kapitalbehov än om vi inte hade gjort satsningen i USA. Trots detta tror vi att vi redan under nästa år ska kunna se resultatet av dessa investeringar så väl försäljnings- som resultatmässigt.” säger WeSC:s vd, Greger Hagelin.

För ytterligare information, kontakta:

Greger Hagelin, Verkställande Direktör, tel: +1 310 384 9222
Theodor Dalenson, Styrelseordförande, tel: +46 8 545 01 750