WeSC: Försäljningen 6 månader i SEK något lägre än föregående år

Försäljningen under andra kvartalet uppgick till cirka 92 MSEK, vilket för första halvåret (maj 2011 – oktober 2011) innebär en försäljning om cirka 200 MSEK. Detta motsvarar en ökning om cirka 1 procent för första halvåret i lokala valutor och en minskning om ca 5 procent för första halvåret i SEK.

Den lägre försäljningen beror på såväl senare leveranstidpunkter som lägre omgående försäljning jämfört med föregående år. Nivåerna på förorder indikerar en starkare försäljning under andra halvåret på en för närvarande pressad marknad.

”Det är min förhoppning att vi under andra halvåret skall kunna visa högre försäljning. Vi har en bra nivå på förorder och tror trots de problem som finns på marknaden att vi kommer att nå våra tillväxtmål för helåret” säger VD Greger Hagelin.

Verksamhetsfrågor:         Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331

Aktieägarfrågor:               Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design,produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 19 länder samt med egen distribution i Sverige, Danmark, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.