WeSC: Fortsatt stark tillväxt och förbättrade utsikter för helåret

WeSC har avslutat första och största delen av införsäljningen av vår- och sommar-kollektionen 2010 och ordersiffrorna visar en fortsatt stark tillväxt. Totala tecknade förorder för första delen av vår- och sommarkollektionen 2010 uppgår till 109 miljoner kronor vilket motsvarar en ökning om cirka 22 procent jämfört med motsvarande kollektion föregående år. Förorder inkluderar inte försäljning i egna butiker eller annan omgåendeförsäljning. USA ökade förorder avseende den första delen av vår- och sommarkollektionen med cirka 28 procent jämfört med föregående år. Förorderingången avseende den andra och mindre delen av vår/sommarkollektionen kommer att presenteras senast den 10 december. ”Vi är väldigt nöjda med förordernivåerna och ökningstakten är i linje med eller något bättre än våra förväntningar. Det känns som vi skall kunna fortsätta växa i den här takten även i en fortsatt svag konjunktur inte minst med tanke på att omgåendeförsäljningen utgör en allt större del av vår totala försäljning. Vad beträffar verksamhetsåret 2009/2010 så ser det just nu ut som vi kan hamna något högre än vad vi tidigare kommunicerat vad beträffar såväl försäljning som EBIT-marginalnivå. Visserligen har vi nya utmaningar att hantera varje dag men just nu är jag otroligt nöjd med hur verksamheten och organisationen fungerar även om det finns mycket att förbättra.” säger WeSC:s VD Greger Hagelin För ytterligare information, vänligen kontakta: Verksamhetsfrågor: Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331 Aktieägarfrågor: Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750 WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 000 butiker via distributörer i 18 länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.