WeSC: Framgångsrik lansering av den nya produktgruppen Footwear

WeSC har under sommaren och hösten 2010 lanserat en första kollektion av den nya produktgruppen Footwear. Orderdeadline för Footwear har delvis legat utanför vårkollektionen. Resterande del av förorder på Footwear kommer att ingå i förordervolymerna för sommarkollektionen 2011. Ordernivåerna för den första kollektionen av Footwear ligger idag betydligt högre än vad som var beräknat; drygt 20 000 par skor.

”Vi är mycket glada över att lanseringen av Footwear har gått bättre än planerat och det bådar gott inför framtiden. Vi ser framför oss att Footwear kan bli ett av våra större produktsegment i framtiden. Vårt mål var att sälja in kollektionen till viktiga nyckelbutiker runt om i världen, vilket vi har lyckats med. Det gör att vi hoppas på en fortsatt framgångsrik lansering under nästa år” säger bolagets VD, Greger Hagelin.

Förorderingången avseende sommarkollektionen 2011 kommer att presenteras i början av december 2010.

Verksamhetsfrågor:    Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331
Aktieägarfrågor:          Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 20 länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.