WeSC: Fyra nya konceptbutiker öppnar innan sommaren

I dag öppnas den första butiken med WeSC:s nya inredningskoncept på Jakobsbergsgatan i Stockholm. Redan till sommaren kommer ytterligare 3 butiker med det nya butikskonceptet att öppnas i Aspen, Tokyo och London. Butiken i Aspen kommer att drivas i egen regi medan butikerna i Tokyo och London blir distributörsdrivna. Butiken i London blir den andra WeSC butiken i London men den första som kommer att inredas med det nya konceptet. Butikerna kommer genomgående att ha en basinredning enligt det koncept som utvecklats av TEA med utrymme för en del lokala detaljer som blir unika för varje butik. Samtliga butiker ligger i vad som kan betecknas som primärlägen. "Det nya butikskonceptet har väckt ett stort intresse från våra distributörer och butiksexpansionen kommer att gå fortare än vi tidigare räknat med. Det är inga jättebutiker utan intima och personliga butiker som andas We känslan och det som vi står för. Vi har ytterligare ett antal diskussioner i såväl Europa som Asien och jag räknar med att vi kommer att kunna presentera ytterligare projekt senare i år. Tack vare ett envist arbete med att bygga upp ett genuint och originellt varumärke där vi samarbetar med unga kreativa människor har vi dag ett momentum som vi tror kommer att fortsätta utvecklas positivt under åren som kommer" säger Greger Hagelin, verkställande direktör WeSC. För ytterligare information, vänligen kontakta: Verksamhetsfrågor: Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331 Aktieägarfrågor: Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750 WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 000 butiker via distributörer i 18 länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.