WeSC: Kommuniké från årsstämma i WeSC AB (publ) 2011

Årsredovisning och ansvarsfrihet

Vid årsstämman i WeSC AB (publ) den 29 september 2011 fastställdes moderbolagets och koncernens resultat och balansräkning för räkenskapsåret 2010/2011. Stämman beslutade att disponera moderbolagets disponibla vinstmedel om totalt 76 633 577 kronor i ny räkning. Stämman beviljade styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2010/2011.

Styrelse

Till styrelsen omvaldes Theodor Dalenson, tillika ordförande, Greger Hagelin, Anders Hedén, Marcus Söderblom, Johan Hessius och Jan Carl Adelswärd. Lena Patriksson Keller valdes till ny ordinarie styrelseledamot.

Lena Patriksson Keller har mångårig erfarenhet av modebranschen och har bland annat varit med och grundat modeföretaget Whyred AB, kommunikationsbyrån Patriksson Communication AB och den fristående branschorganisationen Association of Swedish Fashion Brands (ASFB). Lena Patriksson Keller har tidigare arbetat inom H&M och J.Lindeberg och innehar i dag ett flertal styrelseuppdrag bland annat i Whyred AB, Patriksson Communication AB, ASFB och Nordic Service Partners Holding AB.

Stämman beslutade vidare att arvode till styrelsen skall utgå med 150 000 kronor till styrelsens ordförande samt med 100 000 kronor vardera till de av styrelsens ledamöter som inte är anställda i bolaget, totalt 650 000 kronor.

Inlösenförfarande

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att genom ett obligatoriskt inlösenförfarande skifta ut fem kronor per aktie. Sista dag för handel i WeSC aktien inklusive rätt till inlösenaktie är den 17 oktober 2011. Avstämningsdag för rätt till inlösenaktie är den 20 oktober 2011. Handeln i inlösenaktier kan ske under perioden 2011-10-24 – 2011-11-07.

Ändring av bolagsordningen

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att ändra § 7 i bolagsordningen på så sätt att bolagsstämman fortsättningsvis har möjlighet att välja ett registrerat revisionsbolag till revisor och § 8 i bolagsordningen på så sätt att kallelse till bolagsstämma fortsättningsvis kan ske genom ett enklare förfarande (kallelse sker fortsättningsvis genom annonsering i Post- och Inrikes Tidningar och på Bolagets webbplats, vid tidpunkten för kallelse ska information om att kallelse skett annonseras i Svenska Dagbladet).

Valberedning

Stämman beslutade att uppdra åt styrelsens ordförande att utse en valberedning bestående av representanter för envar av de tre till röstetalet största ägarna i bolaget.

Stockholm den 29 september 2011

WeSC AB (publ)

Verksamhetsfrågor:               Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331

Aktieägarfrågor:                     Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design,

produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har

sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 19

länder samt med egen distribution i Sverige, Danmark, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.