WeSC: Orderingången för vårkollektionen 2021 ökar med 150%

Stockholm, Sverige, 14 oktober 2020

Införsäljningsperioden av vårkollektionen 2021 har precis avslutats med ett bekräftat ordervärde uppgående till 28,0 MSEK (11,2 MSEK), vilket motsvarar en ökning på hela 150% jämfört med ordervärdet för våren 2020. Ökningen gäller i både Nordamerika och Europa. Jämfört med kollektionen för hösten 2020 är ökningen 133%.

Nordamerika visar på en betydande tillväxt med sina stora konton som Nordstrom, Macys och Pac Sun men har även öppnat nya konton såsom Walmart. I Europa kommer tillväxten dels från de befintliga marknaderna Sverige och Storbritannien dels genom nya säljpartners i Italien och Spanien där WeSC åter arbetar sig in på dessa marknader.

”Vi har fått väldigt positiva reaktioner på vår kollektion för våren 2021. Detta i kombination med stark genomförsäljning på den amerikanska marknaden utmärker vår tillväxt i Nordamerika. Genom att fokusera våra insatser på utvalda nyckelmarknader börjar vi också se betydande framsteg i Europa.” Joseph Janus, VD, WeSC.

För mer information, vänligen kontakta:

Joseph Janus, Verkställande direktör +1 (212) 334 9372

Denna information är sådan information som WeSC AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 oktober 2020 klockan 09.20 CET.

Kort om WeSC

WeSC designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC (We are the Superlative Conspiracy). WeSCs aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission:
Telefon: +46 (0)8 503 000 50, E-post: ca@gwkapital.se, www.gwkapital.se.