WeSC: Utskiftning om 5 kronor per aktie kommer att föreslås årsstämman.

WeSC:s styrelse har beslutat att föreslå årsstämman den 22 september 2010 att ett belopp motsvarande 5 kronor per aktie utskiftas till aktieägarna genom ett inlösenförfarande. Förslaget kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman som beräknas skickas ut den 18 augusti 2010.

”WeSC genererar en överlikviditet i förhållande till vad som behövs för bolagets fortsatta tillväxt och är idag skuldfritt. Styrelsen gör bedömningen att denna överlikviditet även fortsättningsvis bör komma aktieägarna tillgodo och vi kommer inför nästa räkenskapsår även att presentera en framtida utdelningspolicy.”

”I övrigt ser bolaget för närvarande över förutsättningarna för ett listbyte till NASDAQ OMX Stockholm. Vi har kommit en bra bit på väg i vår interna process och kommer redan från och med innevarande räkenskapsår att redovisa i enlighet med redovisningsstandarden IFRS. Målsättningen är att få till ett listbyte under nästa räkenskapsår” säger Theodor Dalenson, styrelseordförande.

WeSC:s kvartalsrapport för tremånadersperioden den 1 maj 2010 – 31 juli 2010 publiceras den 9 september 2010.

Verksamhetsfrågor:         Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331

Aktieägarfrågor:               Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design,

produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har

sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 18

länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.