WeSC: WeSC öppnar distribution i Kina

WeSC har träffat en överenskommelse med Novo Distribution om distribution i Kina. Novo arbetar med ett antal globala varumärken som exempelvis Replay, Miss Sixty, Billabong, mfl på den kinesiska marknaden med stor framgång.

”Under våren 2012 kommer vi ha en införsäljning till Novos 40 egna butiker men tanken är även att Novo skall agera som distributör på den kinesiska marknaden och att vi därigenom skall få en väsentligt större exponering. Vi vet idag inte vad detta innebär långsiktigt för WeSC men kan konstatera att Kina har kommit att bli den viktigaste marknaden för många aktörer i vår bransch.” säger WeSC:s VD Greger Hagelin.

Verksamhetsfrågor:         Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331

Aktieägarfrågor:               Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design,

produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har

sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 19

länder samt med egen distribution i Sverige, Danmark, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.