WeSC: WeSC tar över försäljningsansvaret i Danmark

Som tidigare meddelats har WeSC gjort en översyn av hur strukturen för bolagets försäljning skall ske på den danska marknaden. Efter genomgången har WeSC beslutat etablera egen försäljningsverksamhet i Danmark, där försäljningen tidigare skett via en distributör. Förändringen kommer att innebära en ökad kontroll och insyn och därmed förbättrade möjligheter på den danska marknaden. WeSC räknar med att den egna försäljningen skall komma igång omgående.

”Vi har tidigare framgångsrikt tagit över försäljning och distribution i Tyskland och vi hoppas nu att vi skall kunna genomföra det på samma sätt i Danmark. På sikt kan detta naturligtvis innebära förbättrade marginaler men det viktigaste är att komma igång med försäljningen så snabbt som möjligt och tillgodose den efterfrågan som idag finns i Danmark.” säger Greger Hagelin, VD.

Verksamhetsfrågor:         Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331

Aktieägarfrågor:               Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design,

produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har

sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 20

länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.