WeSC fortsätter framgångsrik lansering av accessoarer och hörlurar

WeSC introducerade under föregående verksamhetsår några nya accessoarer, där WeSC:s designade hörlurar har stått för de största initiala framgångarna. Hörlurarna som introducerades förra året har emottagits mycket positivt och finns idag i nio olika modeller. De initiala försäljningsframgångarna har främst varit i Europa och bolaget inleder nu försäljning av hörlurar på Conrad Design Stores, Bloomingdales, Nordstroms och Urban Outfitters i USA.

I Sverige återfinns accessoarer i flertalet butiker som säljer WeSC:s klädkollektion. Dessutom kommer WeSC:s hörlurar att säljas i TeliaSoneras butiker. WeSC kommer inom kort att presentera detaljer kring ett mer omfattande samarbete med TeliaSonera.

”Jag är mycket nöjd med att vi har fått den här framgången på accessoarsidan och vi hoppas kunna presentera fler intressanta samarbeten framöver. I år tror jag att vi kan sälja upp emot 200 000 hörlurar.” säger Greger Hagelin, VD på WeSC.

VD Greger Hagelin, +1 310 384 9222
vVD och finanschef Johan Larsson, +46 8 465 050 00

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 1 500 butiker via distributörer i 20 länder samt med egen distribution i Sverige och USA. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.