• WeSC AB/

WeSC och Nokia har inlett nytt samarbete kring accessoarer: Nokia + WeSC Visual Sound

WeSC har utvecklat en ny linje hörlurar som skall distribueras tillsammans med Nokias nya mobiltelefoner Nokia 5220 XpressMusic och Nokia 5320 XpressMusic.

Mobiltelefonerna och hörlurarna i Nokia- och WeSC-samarbetet kommer att finnas i färgerna röd, blå och metallic-grön och säljas i utvalda telekombutiker och i WeSC:s konceptbutiker i Skandinavien. De nya hörlurarna kommer enbart att säljas tillsammans med Nokiatelefoner. För ytterligare information om produktdetaljer besök www.nokiawesc.com.

”WeSC:s första projekt med Nokia inleddes 2006 och resulterade i specialtelefonen Nokia 3250 – WeSC Limited Edition Travel Kit och var avsett som ett samarbete med en mycket begränsad upplaga telefoner. Det nya projektet är avsett för en bredare marknad och är det första kommersiella projektet som WeSC och Nokia samarbetar kring.” säger Greger Hagelin, WeSC:s VD.

Greger Hagelin, VD, +1 310 384 9222
Johan Larsson, vVD, finanschef och operativ chef, +46 8 465 050 00

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 1 500 butiker via distributörer i 18 länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.