WeSC offentliggör likviditetsbrist och rörelsekapitalbehov

Stockholm, Sverige, 25 juni 2019

WeSC AB (publ) (”WeSC” eller ”Bolaget”) meddelar idag om likviditetsbrist och att Bolaget är i behov av rörelsekapital.

Som framgår av siffror i Bolagets delårsrapport avseende perioden 1 januari - 31 mars 2019 har WeSC en ansträngd likviditetssituation. Bolagets nuvarande finansiella medel samt det rörelsekapitalet som genereras genom den löpande verksamheten är ej erforderligt för att täcka kapitalbehovet på kort sikt (tre månader). Rörelsekapitalet beräknas räcka till slutet på augusti.

WeSC värderar för närvarande ett antal potentiella lösningar och kommer att meddela marknaden genom pressmeddelande när ett alternativ har realiserats.

För mer information, vänligen kontakta:

Joseph Janus, Verkställande direktör

Joseph.Janus@wesc.com

+1 (212) 334 9372

Denna information är sådan information som WeSC AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 juni 2019 kl. 19.00 CEST.

Kort om Bolaget

WeSC designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC. WeSCs aktie handlas på Nasdaq First North och Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, tel. +46 8 503 015 50, e-mail. CA@mangold.se.