WeSC ökar försäljningen med 27 procent för helåret 2007/2008

Försäljningen för räkenskapsåret 2007/2008 (1 maj 2007 – 30 april 2008) blev 214 MSEK (169 MSEK) motsvarande en ökning med 27 procent. Rörelseresultatet kommer att ligga i det tidigare kommunicerade intervallet om 10-13 MSEK (-6 MSEK).

Bokslutskommunikén kommer att presenteras i sin helhet den 11 juni.

”Vi är mycket nöjda med den här försäljnings- och resultatutvecklingen som innebär en resultatförbättring på i storleksordningen 16-19 MSEK jämfört med föregående år. Inför hösten 2008 är orderläget 40 procent högre än föregående år, vilket gör att förutsättningarna för fortsatt kraftig tillväxt och förbättrat resultat ser mycket goda ut.” säger WeSCs finanschef Johan Larsson.

För ytterligare information kontakta:
VD Greger Hagelin, +1 310 384 9222
vVD David Hedman, +46 8 465 050 00
CFO Johan Larsson, +46 8 465 050 00

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 1 500 butiker via distributörer i 20 länder samt med egen distribution i Sverige och USA.