WeSC öppnar ny konceptbutik i Paris

WeSC öppnade i helgen en konceptbutik i varuhuset Citadium i Paris i samarbete med vår franske distributör. Citadium är ett av Europas mest välrenommerade varuhus och WeSC ligger på bästa ytan i varuhuset. WeSC har idag 16 egna och distributörsdrivna konceptbutiker runt om i världen. WeSC har för avsikt att fortsätta att öppna konceptbutiker i viktiga städer för att bättre representera varumärket och hela kollektionen på respektive marknad. Nya butiker öppnas i egen regi eller via bolagets internationella distributörer. WeSC har redan sedan tidigare en butik i Paris. ”Att representera varumärket på ett av Europas främsta varuhus är otroligt viktigt ur ett varumärkesstrategiskt perspektiv. Konceptbutikerna skapar varumärkeskännedom och är ett effektivt sätt att visa upp WeSCs hela sortiment och kommunicera vad WeSC står för” säger WeSC:s VD, Greger Hagelin. För ytterligare information, vänligen kontakta: Verksamhetsfrågor: Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331 Aktieägarfrågor: Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750 WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 000 butiker via distributörer i 18 länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.